The Traffic Habits of the Population of Microregion Krasznokvajda

Authors

  • József Pál Lieszkovszky SZE KGK Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola, Győr
  • Szabolcs Szabó ELTE TTK Társadalom- és Gazdaságföldrajzi Tanszék, Budapest

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.23.4.1279

Keywords:

Cserehát, közlekedésföldrajz, térségi elérhetőség, falugondnoki szolgálat

Abstract

Hazánk periférikus térségeiben a rendszerváltozást megelőző évtizedekben – ha meglehetősen szerény mértékben is –, de elfogadhatóak voltak az életkörülmények, és nem voltak kirívóan nagy területi különbségek. Azonban ez a csekély anyagi biztonság a rendszerváltozást követő években szerte-foszlott, az ország térszerkezete pedig alapvetően átalakult. Krasznokvajda mikrotérsége azonban már sokkal korábban, még a trianoni határváltozás következtében süllyedt tartósan abba a depressziós állapotba, amelyből azóta sem sikerült kilábalnia. A térség tömegközlekedési ellátottsága magán viseli az elmaradottság jegyeit, amelynek feltárása, bemutatása és elemzése képezi a tanulmánynak a tárgyát.

Author Biographies

József Pál Lieszkovszky , SZE KGK Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola, Győr

PhD hallgató

Szabolcs Szabó , ELTE TTK Társadalom- és Gazdaságföldrajzi Tanszék, Budapest

egyetemi tanársegéd

Downloads

Published

2009-12-01

How to Cite

Lieszkovszky, J. P. and Szabó, S. (2009) “The Traffic Habits of the Population of Microregion Krasznokvajda”, Tér és Társadalom, 23(4), pp. 117–135. doi: 10.17649/TET.23.4.1279.

Issue

Section

Snapshots